Mając napisany oraz poprawnie skompilowany kod programu możemy przystąpić do debugowania.
Debug tool, Debugger (czytaj debager - ang. odpluskwiacz) – program komputerowy służący do dynamicznej analizy innych programów, w celu odnalezienia i identyfikacji zawartych w nich błędów, zwanych z angielskiego bugami (robakami). Proces nadzorowania wykonania programu za pomocą debuggera określa się mianem debugowania.
Zródło: Wikipedia.pl
Wywołujemy debuger klikając .
Pojawi się informacja
że używana wersja programu to demo.
Z Menu->Peripherals wybieramy interesujące nas peryferia, które chcemy testować.
Dokładną analizę można uzyskać podglądając kod asemblera wybierając Menu->View->Disassembly Window
Przykład:
C:0x07FE 00 NOP C:0x07FF 00 NOP C:0x0800 787F MOV R0,#0x7F C:0x0802 E4 CLR A C:0x0803 F6 MOV @R0,A C:0x0804 D8FD DJNZ R0,C:0803 C:0x0806 758107 MOV SP(0x81),#0x07 C:0x0809 02080C LJMP main(C:080C) 3: void main(void) 4: { 5: P3=0xF0; C:0x080C 75B0F0 MOV P3(0xB0),#B(0xF0) 6: } C:0x080F 22 RET C:0x0810 00 NOP C:0x0811 00 NOP
Zapoznamy się z podstawowymi trybami pracy debugera.
- Praca ciągła
- Praca krokowa
- Praca ciągła z punktami kontrolnymi
« poprzednia | następna » |
---|